onsdag 10 december 2014

Blogg inlägg 4 tolkning av föremål

a, jag har ingen bra bild tyvärr men jag kan lägga upp en bild nästa slöjdlektion.

b, Mitt föremål är nyskapande och funktionellt därför att det är en egen ide som man inte kan köpa i detaljvaruhandeln, den är funktionell för att man kan förvara saker i skålarna t.ex värmeljus.

c,  Mitt arbeta utgår lite från det traditionella föremålen bara det att jag har lite egna inslag. Edvin har gjort ett traditionellt arbete och skillnaderna är att Jag har två små skålar istället för en stor. Vi båda har använt trä i vårt föremål, Edvin har trä i mellanpartiet av föremålet men jag har trä i foten av föremålet.

d, Min tanke från början var att göra ett traditionellt föremål som kunde passa in i vilket kök som helst. men jag ville göra det mer personligt och valde därför att lägga till vissa saker som inte hör till det traditionella. Färger och form valde jag mest utifrån vad som passar in i mitt kök hemma. så man kan säga att syftet med min uppgift var att göra ett personligt föremål som passar in i mitt kök.

Att jag valde att göra två små skålar istället för en stor har mer att göra med att jag hellre äter två goda smaker av godis istället för att äta jättemycket av en godis. 

Jag tror mitt föremål är svårt att göra i kimilili därför att föremålet är personligt och innehåller mycket material. mitt föremål funker bäst som dekoration och till små godis på köksbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar