onsdag 10 december 2014

Blogginlägg 3 (expriment)

mitt experiment var att jag försökte tvinna min trådar till foten av mitt föremål. allt gick bra tills jag skulle tvinna den tredje foten. Jag var för hårdhänt och hade inte tänkt ut hur det skulle gå till så ståltråden gick av. Detta hjälpte mig att ta beslutet att göra en fot i trä som kommer bli stabil. 

Arbetsprocess: jag provade att tvinna två trådar för att se hur tjocka de skulle bli tillsammans. det gick bra men det dumma var att jag inte hade någon plan för hur jag skulle fortsätta på foten efter att jag tvinnat trådarna.

resultatet blev som jag nämnde att jag valde att göra en fot i trä istället.

Jag tror det var bra att jag valde att göra en fot av trä istället. en Fot av trä blir mycket stabilare och i det här fallet passar trät bättre med färgerna i produkten. 

Min kunskap av det här experimentet var att borrmaskinens kraft var för stor för den här sortens ståltråd och att man kan kombinera trä och metall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar